Markalaşma Ekonomik Krizi Önler

 

 

Markalaşma Ekonomik Krizi Önler

 

“Türkiye Ekonomisi geçirdiği ağır saldırılardan da muhakkak alnının akıyla çıkmayı başaracaktır. Çünkü bu Millet büyük bir Millettir, bununla birlikte yaşanan sıkıntılardan da ekonomimizin geleceği ile ilgili ciddi dersler çıkarmamız şart” diyen Subbrand Marka ve Reklam Ajansı Başkanı Mıustafa Solmaz sözlerine şöyle devam etti;

 

“Bizler geçmişten günümüze kadar ekonomik anlamda ciddi mesafeler aldık ve üretim problemlerimizi aşarak ekonomimizi ayağa kaldırdık. Ekonomik anlamda yurt dışından ürünlerimiz ile döviz kazançları elde ettik. Buraya kadar her şey yarı güzel. Yarı güzel diyorum çünkü diğer yarısında ise iki durum ekonomimizin çıkmaza girmesine neden oluyor.

 

Birincisi; dört mevsimi yaşadığımız ve insan kaynağı açısından ciddi imkanlara sahip ülkemizde üretimlerimizi katma değerli servislere çevirmeyi ve bu katma değerli ürünleri global piyasalarda markalaştırmayı hala başaramadık. Bu noktada tabii ki tüm suç Marka’yı logo veya reklam zanneden üreticilerimizde değil. Bizim sektörümüzde de üreticileri kandırmak ciddi bir sorun haline gelmiş durumda. Bizler ürettiğimiz ürünleri katmadeğerli servislere çevirerek global düzeyde Markalaşmayı başarabilirsek ülkemize giren döviz miktarı ve iş hacmimiz ciddi oranda artacak.

 

İkincisi ise dışardan kazandığımız dövizleri ve ülkemizin gelirlerini aynı ürün gamında ve ülke içinde Markalaşamadığımız için rekabet edemediğimiz yurtdışı menşeili şirketlere harcıyoruz. Yani yurt içinde markalaşamadığımız için yurtdışında kazandıklarımızı yine yurtdışına harcayarak dövizin ve kazancımızın ülkemizden gitmesine neden oluyoruz. Örneğin yurtdışı menşeili bir içecek firmasının önünde kuyruk tükenmezken aynı sektörde aynı üretimi yapan yerli firma çok ciddi satış problemleri yaşıyor. Aynı alış veriş merkezinde yerli firmamız mağaza kapatırken yurtdışı meşeili firma ikinci şubesini açıyor.

 

Yerli üretim ciddi anlamda kullanılmalı ve ülkeye getirisi desteklenmeli fakat yerli tüketim hatırla gönülle ve Milli duygularla değil ciddi anlamda Marka çalışmaları yaparak yönlendirilmeli. Hedef yerli malını sadece yerlilerin değil aynı zamanda yabancıların da tüketmesi olmalı. Ancak bu sayade ekonomik krizlerden kurtularak refah düzeyimizi arttırabiliriz” dedi